Saturday, November 27, 2010

.....rullidest said hoopis jõulusemad rullid...

Täna oli varajane äratus, mis sest, et laupäev. Leivad-sepikud ootasid tegemist.
Oi milline ilus vaatepilt avanes, kui ruloo üles kerisin. Nagu muinasjutus, selline kihk oli hüüda, et tõuske ruttu ja tulge vaatama, õues on niiiii ilus..... aga, ma ei hüüdnud, las magavad ennast välja, nad näevad seda ilu ju pärast ka.
Imetlesin veel natuke ja asusin toimetama.
Teised vehkisid pärast kolm tundi õues labidatega, laps keerutas selle talve esimesi suusaringe mööda endist muruplatsi, ehitas tunnelit ja tuli tuppa ilusad punased põsed näöl:-)
Jõulud on tõepoolest tulekul ja hoopis ilusam ja mõnusam on neid selle imeliselt valge lumega koos oodata...ja päkapikud saavad siis oma imepisikesi jälgi jätta, näitamaks, et nad pole meid unustanud...
Eile oli mul veel lootust, et pääsen homme rõdule jõulutulesid paigaldama, täna ma selles enam nii kindel ei ole...eks homme näis. Igal juhul sellel pildil siin peaks olema mu rõdukorv männiokstega, on aga üks suuuuuur lumemüts, täiesti silmili vajunud, üks väike kõrvake veel piilub sealt...





Algselt oli plaanis küpsetada ühed hoopis omamoodi rullid, milles nii soolast kui magusamat maitset, aga võta näpust.... Sai seda soolasemat asja lõunaks ka söödud ja nagu ei olnud enam isu teda ka rulli sees süüa, vähemalt mitte täna. Mis sinna rulli sisse minema pidi....., no jäägu see esialgu veel minu teada, eks kui teen, muljetan siin ka.
Sedakorda sai siis hoopis sellised jõulusema maitsega rullid kokku keerutatud.
Ei midagi keerulist, aega läks ahjus küpsemiseks rohkem kui rulli valmistamiseks. Kui mitte arvestada taigna sulamise aega. Ehk siis:

500g pärmi-lehttaigent
pakk vaniljekohupiima
maitse järgi kondenspiima
natuke vahukoort
nati jahu
1 tl piparkoogimaitseainet

Rulli sulanud taigen, sega täidis ja määri taignale, keera rulli ja lõika tükkideks.
Küpseta 200-kraadi juures kuni on kuldpruunid. Ahjaa, mina armastan viimasel ajal igasugu rulle muffini vormides teha, siis ei valgu täidis mööda ahjuplaati laiali:-)



Et jõulurõõm oleks täiuslik, tehke endale ise küünlaid, mis külmal ajal soojendaksid hinge ja oleksid silmale ilusad vaadata.



Kui hing vajab seestpoolt soojendamist, siis keetke ise glögi.
Näiteks sellist: Alkoholivaba jõuluglögi



Ma natuke mugandasin seda retsepti:

1 liiter vett
400g suhkrut
1 tl kardemoni
2 kaneelikoort
riivitud sidrunikoort
apelsinisukaadi
8 tera nelki

Sega kõik kokku ja keeda u 30 minutit. Kurna ja serveeri. Minu jaoks jäi ikkagi natuke liiga magus, järgmine kord panen veel poole vähem suhkrut, mis tähendab, et ma teen seda veel:-)

No comments:

Post a Comment