Friday, February 1, 2013

Maapirnisupp ja sinimerekarbid



See maapirnisupp oli minu jaoks täielik üllatus, positiivses võtmes. Tavaliselt sööme maapirni niisama või siis salati sees. Kuumutanud ma teda varem polnud. Tundus kuidagi imelik, asjata kahtlesin. Nüüd olen targem ja püreesuppide nimekirjas üks lemmik juures.

Vaja läheb:

250g maapirni
1 korralik sibul
2 spl võid
4 dl vahukoort
6 dl vett
soola ja pipart
murulauku

Maapirnid olid mu oma aiast, seepärast neid ei koorinud. Pesin lihtsalt hoolikalt puhtaks ja tükeldasin. Sibula hakkisin ka peeneks. Kuumutasin potis või, lisasin sinna maapirni ja sibula, praadisin umbes 5 minutit. Lisasin veidi soola ja kuuma vee. Keetsin seni kuni maapirn oli pehme. Edasi püreesta supp ja lisa siis potti rõõskkoor. Kuumuta ja maitsesta soola-pipraga. Serveerimisel kasuta murulaugu abi.


Supile lisandiks olid seekord sinimerekarbid valge veini- koorekastmes.



2 kg värskeid rannakarpe
2 spl võid
2-3 sibulat
2 küüslauguküünt
2-3 dl valget veini
1 loorberileht
peterselli, tüümiani, murulauku vms

Kastmeks:

1 dl vahukoort
värsket murulauku

Sulata potis või, lisa hakitud sibul ja küüslauk, kuumuta kuni sibul on pehme.
Lisa vein (veini asemel olen kasutanud ka šampust), loorber ja maitseroheline ning kuumuta keemiseni.
Lisa ettevalmistatud rannakarbid, sega ja kata pott kaanega. Kuumuta 4-5 minutit, potti aeg-ajalt raputades kuni kõik karbid on avanenud (need karbid, mis ei avane, viska minema).
Eemalda loorber, lisa koor ja murulauk. Serveeri koos leemega suuremast kausist.

Mõlemad retseptid Nami-Nami kokaraamatust minu mugandustega :)

Kõrvale veel kas ciabattat või röstsaia. Meil olid hoopis enda tehtud seemne-pähkli-küüslauguleivad.
Mõnus nauding!

No comments:

Post a Comment