Sunday, March 21, 2010

Kevadetervitus räätsamatkaga Põhja-Kõrvemaal

Matkaseltskond kogunes kokkulepitult kell 12.00, Pillapalus. Seal jagati meile säärised ja räätsad.

Seljakottidesse paigutati termosed. Siis võis matk alata.
Esimesed jäljed lumel kuulusid valgejänesele, järgmised kärplasele. Edasi läks meie teekond ikka mäest üles ja mäest alla, tutvudes erinevate nähtuste ja metsaoludega.

Turnisime oosidel ja müttasime Püüsaare rabas.

Kohtasime ilvese jälgi

ja tedre omi.

Rebase, põdra ja kitse jäljedki jäid meie teele. Rabasaarel tegime peatuse ja kinnitasime keha maitsva seljankaga. Juua saime suhkruga teed ja sinna kõrvale präänikuid ning komme. Loomulikult ei saanud ma ju matkale minna, ilma, et poleks midagi kaasa küpsetanud:-) Minu poolt siis mustikamuffinid (retsept võetud www.toidutare.ee).

Kõhud täis, jätkasime matka rabasaarel. Sealt uuesti tagasi rabasse, kus kõndimine muutus järjest raskemaks. Lapsed olid vähemalt iga kümne sammu tagant pikali lumes. Ühel tüdrukutest tulid räätsad kogu aeg jalast ära, vaeseke!
Üks mees sai endale värsked vuntsid,

ja teine jäi lumesõjas lastele alla....

Kokkuvõttes kõndisime maha 5 km, ajaliselt kulus üle kahe tunni käimisele ja natuke alla kahe tunni seismisele (giidi kuulamisele ja söögipausile).

Oli tore laupäev puhtas looduses Eestimaa ilu nautides. Suured tänud Triinule, kes meid juhtis ja meile tarkusi jagas. Kellel huvi sama asi ette võtta, vaadake www.360.ee