Saturday, September 25, 2010

Marineeritud paprika - lapsepõlve meenutus

Oi, kuidas ma olen seda juba ammu tahtnud. Nüüd siis lõpuks jõudsin tegemiseni. Ostsin eile turult 3kg paprikat ja pidin jälle meie müüjates pettuma. Tädi oli kole kärme mulle neid kaaluma ja just läbipaistmatutesse kilekottidesse. Polnud norimise tuju ja peas veel mitmed muud mõtted, lasin tal toimetada. Koju jõudnud, avastasin, et mitu paprikat oli juba eile mädased. Täna neid kõiki puhastama asudes veendusin, et mõni üksik oli plekita. Kahju hakkas, et polnud piisavalt usin ise neid valima ja samas mõtlesin, et on ikka inimesed meil. Ma küll ei tahaks kellelegi halvaks läinud toitu müüa, edaspidi ju minu käest enam ei ostetaks. Aga nemad, neil on täiesti ükskõik, peaasi, et raha ruttu kätte saaks ja kaubast lahti, mis siis, et pole kvaliteetne. Selle tädi käest ma igal juhul enam ei osta, otsin uue.

See mõnus marinaad sobib nii prae juurde salatiks kui ka lihtsalt niisama süüa. Lapsena tõstsin purgist taldrikule ja mugisin :-))

Täna kulus:
2 kg paprikat
2 l vett
500 g suhkrut
16 tera nelki
12 tera vürtsi
1 kaneelikoor
natuke ingverijuurt
6 spl äädikat

Pane vesi keema, lisa maitseained ja keeda natuke. Lisa paprikat jaokaupa, lase kaane all natuke keeda ja tõsta sõelaga purki. Lisa järgmine ports, seni kuni kogu paprika on marinaadist läbi käinud. Paprikat ei tohi väga kaua keeta, muidu läheb pudiks. Keeda marinaadi veel natuke ja vala siis purkidesse. Sule purgid.

Tulemuseks selline mõnus magus paprika.

No comments:

Post a Comment